خلاف على السوشيال ميديا بين بطل ومخرج مسلسل”الاختيار” حول مشاهدة الحلقة 28

شهدت الساعات الاخيرة خلاف فى وجهات النظر، بين بيتر ميمى مخرج مسلسل الاختيار، والفنان أمير كرارة نجم العمل، حول مشاهدة الحلقة 28 التى تشهد الهجوم على كمين البرث، وهى العملية الرئيسية فى المسلسل، التى يستشهد خلالها البطل.

المخرج ينصح أهالى الشهداء

البداية كان بوست على حساب المخرج بيتر ميمى كتب فيه”رجاء اللى يعرف حد من أهالى شهداء حادث البرث يقنعه ما يتفرجش على حلقة بكره”28″، أنا بعتذر مبدأيا على صعوبة الحلقة، أنا حاولت قدر المستطاع اقلل بشاعة اللى حصل بس فى نفس الوقت كان لازم الناس كلها تعرف إنهم أبطال وقفوا ودافعوا عن الارض والكمين وزمايلهم لآخر نفس.. تحية لمنسى ورجالة منسى وأهلهم اللى استحملوا فراقهم أو إصابتهم”.

خلاف على السوشيال ميديا بين بطل ومخرج مسلسل"الاختيار" حول مشاهدة الحلقة 28 1

رد النجم أمير كرارة

ويبدو أن هذا الأمر لم يعجب الفنان أمير كرارة بطل العمل، الذى رد ببوست على حسابه الشخصى على فيسبوك”مفيش حاجة اسمها ما تتفرجوش على حلقة النهاردة علشان صعبة قوى والكلام ده..كله لازم يتفرج النهاردة علشان الرجولة النهاردة والبطولة النهاردة والرسالة النهاردة..لازم تشوفوا الرجالة وقفت ازاى عشانكو واستشهدوا ازاى عشانكو..ممكن فعلا اهلهم يتعبوا بس والله هيفتخروا قدام العالم كله بولادهم.. رحم الله شهداء الوطن ورجالة مصر وجيش مصر وتحيا مصر”.

خلاف على السوشيال ميديا بين بطل ومخرج مسلسل"الاختيار" حول مشاهدة الحلقة 28 2

وكانت الشركة المتحدة المنتجة للعمل قد قررت عرض حلقة اليوم “الحلقة 28” من مسلسل الاختيار دون إعلانات نظراً لأهميتها، وراحة للمشاهدين.

مسلسل الاختيار من انتاج الشركة المتحدة، ويحكى قصة الشهيد أحمد منسى، وحكايات من العمليات التى نفذها أبطال الجيش المصرى لمكافحة الإرهاب فى سيناء، ويحظى بنسب مشاهدة عالية.

قد يعجبك ايضا

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.